Brannsikring i high bay-fasiliteter

22.03.2016

Hva må man ta hensyn til når det gjelder fire protection for high-rack storage facilities? Hva kreves når man planlegger og realiserer et brannsikringskonsept av denne typen? Dette nye fagseminaret i arrangementsserien «FeuerTRUZ im Dialog» (Brannforsvar i dialog) kommer med løsninger og svar om temaet brannsikring i high bay-fasiliteter. Seminaret avholdes 21. juni 2016 i Langenhagen (Maritim Airport Hotel Hannover). Entreprenører, operatører, forsikringsselskaper og systemteknikere innen brannsikring vil fortelle om sine erfaringer i praksis og gi innspill til retningslinjer og anbefalinger fra mange perspektiver.

Høydepunktet: Dagen før (20. juni 2016 fom. kl. 15.00) får deltakere som er interessert muligheten til å oppleve aktiv brannforebygging på nært hold. Oppvisningen av disse branneksperimentene vil bli avholdt i WAGNERs opplæringssenter. Deltakerne vil også få høre en innledning av Jörg Mayr, kalt «Nyheter om byggekontraktsjus», før de spiser middag sammen på MARITIM Airport Hotel. Områdeleder Markus Kocks presentasjon 21. juni vil forklare hvordan brannsikringsteknologi vurderes i henhold til VDI-direktiv 3564. Sprinklere og CO-2 gasslukkingsteknologi har blitt brukt i high bay-lagre i flere tiår, men nå blir stadig flere av dem beskyttet med Inertluft-systemer. Presentasjonen vil handle hvordan de fysiske og tekniske prinsippene bak denne aktive brannforebyggende teknologien og de gjeldende forskriftene. Den vil også vise hvordan teknologien brukes i praksis.

Seminarprogrammet består av presentasjoner og diskusjonsgrupper ledet av uavhengige eksperter på brannsikringskonsepter for industrielle lagringsfasiliteter. Temaene vil omfatte en rekke ulike retningslinjer og anbefalinger, deriblant de siste revisjonene av industribyggsforskriften eller anbefalinger om brannforebygging i lageranlegg med høye hyller. Eksperter vil diskutere de nyeste trendene innen pakkelogistikk og gi råd om hva man på tenke på når man gjør risikovurderinger for brannsikring i organisasjonen. Det hele avsluttes med en diskusjonsøkt hvor deltakerne på seminaret kan stille spørmål eller ta opp sine egne selskapers prosjekter.

Arrangementsserien «FeuerTRUZ im Dialog» fokuserer på aktuelle utfordringer som påvirker ulike deltakere i markedet for forebyggende brannsikring, for å åpne for dialog mellom deltakere, presentatører og produsenter.

For mer informasjon om seminaret og for å melde deg på, kan du besøke www.feuertrutz.de/imdialog.

Brandschutzexperte WAGNER und FeuerTRUTZ Verlag laden zum Fachseminar: Brandschutz in Hochregalanlagen