Slik at leveringsevnen din ikke blir satt ut av spill – WAGNER på den 32. tyske logistikkongressen

30.09.2015

Den tyske logistikkongressen (DLK) er en Tysklands og Europas viktigste arrangementer viet til temaene logistics and supply chain management. Mer enn 3 000 fagfolk fra 40 land forventes å besøke den 32. av disse arrangementene, som avholdes 28.–30. oktober 2015. Som spesialist på brannsikring for high bay-lagre, kalde lageranlegg og lagre for farlige materialer, vil WAGNER nok en gang delta på DLK i Berlin.

Redusere oksygenet for å kvele brannene før de starter – Det er målet for WAGNERs OxyReduct® system for brannforebygging. Siden selv små branner kan gjøre store skader: avbryte logistikkprosesser, begrense leveringsevnen eller ødelegge varer og eiendeler. For å sørge på at disse scenarioene ikke blir til virkelighet, bruker OxyReduct® nitrogen til å holde oksygennivået i beskyttede områder på et jevnt lavere nivå, og på den måten hindres det at branner oppstår. Nitrogen er en naturlig inertgass og genereres direkte fra den omgivende luften, for eksempel ved hjelp av den ressursbesparende VPSA-teknologien (Vacuum Pressure Swing Adsorption). Selv under ekstreme forhånd, som i fryseanlegg, virker denne metoden effektivt og pålitelig. Med OxyReduct®unngår man problemer med følgeskader av vann og skum som benyttes i konvensjonelle brannslukkingssystemer.

Systemet ble først innført i 1998 og har til nå blitt installert mer enn 850 ganger. Verdens største high bay-fryselager, som ligger i Richmond i delstaten Washington i USA har et Inertluft-system fra WAGNER som beskytter et volum på 1,05 millioner kubikkmeter.

Oppdager branner allerede før de sprer seg: TITANUS®Systemer for tidlig branndeteksjon gjør det mulig. Hvis en alvorlig situasjon oppstår, kan målrettede tiltak raskt settes i verk. Prinsippet bak en røykdetektor med luftprøvetaking er enkelt: TITANUS-® enheter tar aktivt prøver av dem omgivende luften via rør. Deretter evalueres disse prøvene ved hjelp av den optiske deteksjonsmetoden «High Power Light Source». Dette gjør det mulig for TITANUS® å oppdage selv den minste mengden av pyrolysepartikler med en følsomhet på opptil 2 000 ganger høyere enn konvensjonelle punktvise detektorer. Alle modellene i TITANUS-® familien bruker gjenkjenning av brannmønstre med patentert LOGIC•SENS-teknologi, som på en pålitelig måte analyserer røykpartikler for å identifisere brannmønstre og automatisk identifiserer interferensfaktorer i omgivelsene for å unngå falske alarmer. Deteksjonsutstyret er imponerende robust og kan brukes selv på ekstremt vanskelige steder, f.eks. med mye støv eller minusgrader.

WAGNER vil presentere konseptene og løsningene sine Stand W/14 i vinterhagen på InterContinental Hotel.