WAGNER Rail på InnoTrans 2016

15.08.2016

Fra 20. til 23. september 2016 presenterer WAGNER Rail sine nyeste brannsikringssystemer på verdens ledende internasjonale messe for transportteknologi, InnoTrans.

Gå ikke glipp av disse høydepunktene på messen:

Compact water fog system
Det nye kompakte vanndampsystemet er en innovasjon for å kompensere for driftsfeil. Det gir en ideell løsning for en av de mest vanlige årsakene til brannalarmer i passasjerområder: røyking på toalettene. Dette utløser brannalarmen, slik at togets slukkemidler tømmes ut i toalettområdet. Men når togets forsyning av slukkemidler har blitt brukt opp, kan man ikke lenger garantere den nødvendige brannsikkerheten for passasjerene i øvrige områder. Toget blir nødt til å stoppe på neste stasjon og evakuere passasjerene, noe som irriterer dem og kan være en katastrofe for jernbaneselskapet.
Det nye, kompakte dampsystemet drives derimot uavhengig og er designet for å beskytte mindre områder. Den plassbesparende installasjonen beskytter toaletter med en separat, riktig dimensjonert beholdning av vanndamp for slukking. Hvis en brann oppdages, vil bare den berørte delen av toget slukkes. Den gjenværende beholdningen av slukkemidler forblir uberørt, slik at fortsatt brannsikring er garantert for de andre passasjerene – noe som betyr at ingenting står i veien for at toget kan fortsette reisen videre.

Innovative fire detection control panel and false alarm-proof multi-criteria detectors
Den nye multikriterie-detektoren er sikret mot falske alarmer forårsaket av interferensfaktorer, som f.eks. støv, insektmidler og ulike sprayer. Den kan enten brukes autonomt, som en enkeltstående detektor, eller kobles til den en CAN-busdatalinje som en del av et komplett system for branndeteksjon og -slukking. I hjertet av denne finnes et DIN EN 501- og DIN EN 50129 SIL-2-godkjent kontrollpanel for branndeteksjon, som kan overvåke to kretser med 32 adresserbare kretselementer hver via den interne CAN-bussen. Ved brannalarm kan den varsle togføreren, lokalisere brannen og aktivere WAGNERs brannslukkingssystem. Den nye sentrale kontrollenheten har også direkte kobling til Ethernet-grensesnittet og togbussen via CAN-open.

TITANUS MULTI.SENS®
WAGNER er teknologileder innen røykdektektorer med luftprøvetaking og har jobbet i flere år med å utvikle denne nyeste innovasjonen. TITANUS MULTI.SENS® kombinerer maksimum aktivasjonsfølsomhet – den er mer enn 2.000 ganger mer følsom enn konvensjonelle punktvise branndetektorer – med en innovativ flerdimensjonal deteksjonsmetode. Den nye detektoren kan skille mellom falske alarmer og ekte branner. Men denne intelligente teknologien skaper WAGNER et helt nytt alarmkonsept for tog. Besøkende på InnoTrans oppleve denne funksjonaliteten på egenhånd i levende branntester.

WAGNER Rail vil presentere brannsikringskonseptene sine i hall 5.2 på stand 524. Besøkende på InnoTrans kan også komme til SwissRail sin stand i hall 2.2 og oppleve WAGNERs vanndampteknologi på egen hånd.

Wassernebelkompaktanlage: WAGNER Rail – Messe-Highlights auf der InnoTrans 2016